Tel: 0723.223.104

 

GLUCIDELE

       

 Una dintre cele mai importante surse de energie din alimentatia noastra este reprezentata de carbohidrati (hidrati de carbon compusi pe baza de glucoza) care sunt consumati pentru activitatea fizica de catre muschi (inclusiv muschii inimii), de creier si sistemul nervos central pentru activitatea intelectuala.

 Alimentele care contin glucide sunt : painea, orezul, pastele fainoase, legumele, mierea, fructele, laptele dulce contine lactoza, dulciurile de orice tip, produsele de cofetarie sau patiserie contin zahar rafinat.

Carbohidratii sunt esentiali in dieta zilnica deoarece organismul foloseste glucoza ca sursa de energie, iar daca aceasta nu este furnizata din exterior distruge proteina (substanta de calitate superioara responsabila de alcatuirea structurii tuturor organelor) pentru a putea obtine molecule de glucoza.

 Glucoza este indispensabila si pentru functionarea corecta a metabolismului lipidic, astfel incat depozitele de grasime nu pot fi „topite” decat cu ajutorul carbohidratilor.

Prezenta glucidelor in sange se reflecta prin nivelul glicemiei, iar principalul hormon responsabil de metabolizarea carbohidratilor este –insulina. Cu cat avem mai mult zahar in sange cu atat se descarca mai multa insulina ca sa-l neutralizeze, situatie favorabila pentu mentinerea glicemiei insa mai putin buna in ceea ce priveste depozitele de grasime , deoarece prezenta insulinei in sange are ca principal efect secundar blocarea arderilor de grasimi. Pentru a putea slabi, insulina trebuie mentinuta la un nivel scazut. Acest lucru se poate realiza prin mese dese si reduse cantitaiv si evitarea alimentelor care cresc brusc glicemia cum ar fi –zaharul.

Regula unei alimentatii sanatoase ar fi consumul de alimente cu indice glicemic cat mai mic (cereale, legume, fructe) si eliminarea totala a zaharului rafinat.

Necesarul de carbohidrati zilnic trebuie corelat cu nivelul de activitate fizica, compozitia corporala, varsta, afectiunile de sanatate si istoricul dietelor urmate pana in momentul de fata.

In general, glucidele trebuie sa acopere 50-55% din necesarul calori zilnic , intr-o dieta echilibrata (exceptie fac dietele care restrictioneaza consumul de carbohidrati).

Una dintre cele mai importante surse de energie din alimentatia noastra este reprezentata de carbohidrati (hidrati de carbon compusi pe baza de glucoza) care sunt consumati pentru activitatea fizica de catre muschi (inclusiv muschii inimii), de creier si sistemul nervos central pentru activitatea intelectuala.

 Alimentele care contin glucide sunt : painea, orezul, pastele fainoase, legumele, mierea, fructele, laptele dulce contine lactoza, dulciurile de orice tip, produsele de cofetarie sau patiserie contin zahar rafinat.

Carbohidratii sunt esentiali in dieta zilnica deoarece organismul foloseste glucoza ca sursa de energie, iar daca aceasta nu este furnizata din exterior distruge proteina (substanta de calitate superioara responsabila de alcatuirea structurii tuturor organelor) pentru a putea obtine molecule de glucoza.

 Glucoza este indispensabila si pentru functionarea corecta a metabolismului lipidic, astfel incat depozitele de grasime nu pot fi „topite” decat cu ajutorul carbohidratilor.

Prezenta glucidelor in sange se reflecta prin nivelul glicemiei, iar principalul hormon responsabil de metabolizarea carbohidratilor este –insulina. Cu cat avem mai mult zahar in sange cu atat se descarca mai multa insulina ca sa-l neutralizeze, situatie favorabila pentu mentinerea glicemiei insa mai putin buna in ceea ce priveste depozitele de grasime , deoarece prezenta insulinei in sange are ca principal efect secundar blocarea arderilor de grasimi. Pentru a putea slabi, insulina trebuie mentinuta la un nivel scazut. Acest lucru se poate realiza prin mese dese si reduse cantitaiv si evitarea alimentelor care cresc brusc glicemia cum ar fi –zaharul.

Regula unei alimentatii sanatoase ar fi consumul de alimente cu indice glicemic cat mai mic (cereale, legume, fructe) si eliminarea totala a zaharului rafinat.

Necesarul de carbohidrati zilnic trebuie corelat cu nivelul de activitate fizica, compozitia corporala, varsta, afectiunile de sanatate si istoricul dietelor urmate pana in momentul de fata.

In general, glucidele trebuie sa acopere 50-55% din necesarul calori zilnic , intr-o dieta echilibrata (exceptie fac dietele care restrictioneaza consumul de carbohidrati).

Nu exista comentarii pentru aceasta pagina.

Adauga comentariu





Intrebare de securitate:

Cate culori are un semafor? (raspundeti in cifre)